Ring billigare och smartare!

Behåll dina befintliga telefoner

Med telefoni via Bitcom så behåller du dina befintliga fasta och trådlösa telefoner och ringer precis som vanligt. Du erhåller du en IP dosa från oss som du ansluter mellan ditt bredband och dina telefoner på ett enkelt sätt.

Behåll ditt telefonnummer

Du behåller ditt befintliga nummer när du byter till oss men kan även välja ett nytt nummer om du önskar. Det finns även möjlighet att få två telefonnummer vilket kan vara en fördel om ni är många som ringer samtidigt.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster som nummerpresentation och röstbrevlåda ingår helt utan extra kostnad.
Du ringer dessutom helt gratis till alla kunder som har telefoni från Bitcom!

LARM OCH FAX

Om du idag har någon form av larmlösning exempelvis trygghetslarm eller inbrottslarm kopplad till det fasta telefonnätet så bör du innan byte till bredbandstelefoni kontrollera med din larmleverantör om ditt larm fungerar med bredbandstelefoni

Välj tjänst

49 kr

Per månad

  • För dig som är bredbandskund hos Bitcom
  • Nummerpresentation
  • Röstbrevlåda
  • Fria samtal till andra telefonikunder hos Bitcom

79 kr

Per månad

  • Nummerpresentation
  • Röstbrevlåda
  • Fria samtal till andra telefonikunder hos Bitcom

Prislista utomlandssamtal

Vanliga frågor

Du kan aktivera röstbrevlådan genom att antingen logga in dig på tele.bitcom.se och aktivera den under ”Min Profil”. Eller så kan du aktivera den genom att följa hänvisningarna du får när du ringer till nummer 133.

”Hemligt nummer” innebär att numret rapporteras endast till SOS alarmering, men inte till ”Eniro”.

”Dolt nummer” innebär att det inte visas på mottagarens display.

Hos Bitcom, kan man ha både Hemligt eller Dolt nummer eller båda två. Meddela oss bara hur du vill ha det, så ordnar vi det!

När du tecknar avtal via www.bitcom.se, så finns på sista sidan (steg 5) en meddelande ruta. Där kan du alltid skriva ett meddelande till oss om du önskar Hemligt och/eller Dolt nummer eller om det är något annat du känner att du vill meddela oss.

Alla tonvalstjänster fungerar precis som på en vanlig telefon.

Detta fungerar som vanligt med kortnummret 112. Däremot så har inte Larmcentralen möjlighet att spåra vart man ringer ifrån. SOS-Alarm kommer därför använda den adress som du registrerat telefonnummret på. Om du använder IP-Telefonin på en annan adress är det därför viktigt att ändra den adressen på Kundportalen.

Dock så fungerar inte 112 utomlands.

Nej, detta beror på att IP-Telefonidosan behöver ström för att fungera.

Ja det fungerar precis som vanligt att ringa betalsamtal.

Det finns en mängd olika kostnadsfria tilläggstjänster som man själv kan administrera via sin kundportal. Till skillnad från exempelvis Telia, så ingår t.ex. nummerpresentation och röstbrevlåda i vårt abonnemang. Även ett eget konto till administrationsportalen för hantering av tjänster och inställningar ingår.

Ja, man kan flytta (Portera) med sig sitt befintliga telefonnummer från ditt nuvarande bolag till oss.

Har du t.ex. Telia som leverantör idag, så kontaktar du dem och hör vilken uppsägningstid du har.

Om du t.ex har 1 månads uppsägningstid, och tecknar avtal hos oss den 2015-11-03, så anger du startdatum 2015-12-04 (= om en månad) i vår kalender. 

Ditt abonnemang hos Telia (Bas) avslutas automatiskt from att du blir kund hos oss.

Har du Tele2, Glocalnet etc, så säger du själv upp ditt abonnemang och anger startdatum hos oss dagen efter ditt nuvarande abonnemang avslutas.

Det går att använda IP-Telefonin utomlands. Ta bara med dig din IP-Telefonidosa till utlandet och anslut den till en fast Internetanslutning. Koppla sedan in en vanlig telefon och du ringer sedan till Sverige för vanlig Sverigesamtalstaxa (0,14 öre min, eller 0 öre min om du har Fastpris Sverigesamtal). Ingående samtal kostar inget och den som ringer till dig från Sverige betalar bara vanlig taxa inom Sverige.
Tänk på att om du exempelvis är i Spanien så kommer dina samtal till spanska telefonnummer gå via utlandstaxan.

Avståndet och hastigheten över din bredbandsanslutning till Internet när du är utomlands kan göra att samtalskvalitén sjunker en aning.

Ja, du kan ha upp till två telefoner/två telefonnummer kopplat till en IP-Telefonidosa. Ett prisvärt alternativ som passar bra om man ex. har ett mindre företag och önskar ha ett eget nummer eller om någon i familjen önskar ha ett eget abonnemang. Dosan har två separerade telefonuttag som man ansluter till två olika telefoner eller telefonnät hemma.

Alla tjänster som t.ex nummerpresentation och röstbrevlåda mm ingår precis som i ett vanligt
IP-Telefoni abonnemang. Kostnaden för att ha en extra telefon inkopplad samt ett extra nummer är 39 kr/mån (inkl. moms).

Vissa larm och Fax tjänster är inte alltid anpassade för IP-Telefoni, så vi ber er kontrollera med en säljare av produkten om det kommer att fungera tillsammans med IP-Telefoni. Eftersom IP-Telefoni inte fungerar om det t.ex. blir strömavbrott, innebär detta bl.a. att ditt larm inte fungerar.

Att ringa till andra som också har Bitcom IP-telefoni är helt kostnadsfritt! 

Ingen öppningsavgift eller minuttaxa!

Ja, men du kan välja att antingen betala en engångsavgift eller hyra den månadsvis.
I båda fallen så äger Bitcom boxen och den skall i retur efter att abonnemanget avslutas.

Nej, men om du bor i ett Koaxialnät (Bredband via ett kabel-TV nät och via ett ”Cablemodem”) så behöver du en fast bredbandsanslutning för att Bitcom Telefoni skall fungera.

Däremot om du bor i ett hushåll som har fiber anslutning (t.ex Framtidens Bredband, Gothnet LAN, iTUX, Open Universe, ViaEuropa, Svenska Stadsnät i Mölndal, Kungälvs Energi etc), så behöver du inte någon bredbandsanslutning, för då finns i ditt fiberuttag, en separat port/uttag, avsedd för IP-Telefoni.

Nej, du använder samma telefoner som du hade innan.

Nej, om du har betalningsanmärkningar så kan du inte abonnera på vår IP-Telefoni.

Nej, eftersom vi fakturerar rörliga avgifter månadsvik i efterskott så kan man inte ha kvartalsfaktura. 

Du kan välja mellan månadsfaktura eller autogiro, månadsvis.

Ångerrätt utan kostnad gäller i 14 dagar from att beställningen är bekräftad.

Därefter kommer kostnader som orsakats av din beställning att debiteras som t.ex

Portering (om den är gjord) 195 kr
Frakt 125 kr
Ev administrativa kostnader (om ett konto har hunnits skapats mm)

Makulering av beställning skall kan mailas till kundtjänst: kundservice@bitcom.se

För att spela in ett röstmeddelande så ring till 133 från din hemtelefon. Tryck på snabbval 9 och följ anvisningarna.

Du lyssnar av din röstbrevlåda genom att ringa 133.
Du kan även lyssna av dina röstmeddelanden genom att logga in på tele.bitcom.se

Shopping Basket