HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

Kontakta oss

Hittar du inte svaret på din fråga?
Ta kontakt med vår kundservice så hjälper vi dig vidare!

Fakturering

På grund av ökade omkostnader för produktion, distribution och hantering av våra fakturor har Bitcom infört en fakturaavgift på mejlfaktura, e-faktura och pappersfaktura.

Vill du ha ett kostnadsfritt betalsätt rekommenderar vi dig att välja autogiro.

För att få tillgång att se din faktura behöver du istället välja E-faktura som betalningsalternativ. 

Dessvärre finns inte möjlighet att automatiskt få en fakturakopia vid autogiro.

Vill du ha en specifik faktura skickad till dig behöver du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med detta.

Om du vill ansöka om e-faktura eller autogiro kan du göra det efter att du fått din första faktura som skickas till dig via post. För autogiro hittar du en QR kod på din faktura och för e-faktura anmäler du som tidigare via din internetbank och anger då det nya bankgirot samt OCR-numret på senaste fakturan. Vårt avsändarnamn är Bitcom/Billogram.

Bredband

Självklart! Slå oss på kundservice en signal så hjälper vi dig gärna att höga/sänka din hastighet.

Höja hastigheten
Önskar du höja hastigheten kan vi i regel göra det med kort vasel (dagtid på vardagar). Du får då på nästkommande faktura en tilläggsdebitering för mellanskillnaden under dessa dagar.

Sänka hastigheten
Att byta ner din hastighet kan vi kostnadsfritt göra nästkommande månadsskifte (beroende på om din debitering för nästkommande månad är skapad eller ej).

En routers räckvidd beror på flera olika saker. Bland annat spelar placeringen av routern stor roll för räckvidden. Läs gärna vår artikel med tips om hur du ger ditt trådlösa nätverk bäst förutsättningar.

Klicka här för att läsa artikeln.

Om ditt internet inte fungerar så börja med att kolla driftinformationen för att se om det är något tillfälligt problem i ditt område. Klicka här.

Om det inte är något känt avbrott så kan du gå in på knappen här nedanför ”Gå till Bredband” för att felsöka din uppkoppling eller självklart ringa vår kundservice så hjälper vi dig!

Bredbandstelefoni

Du kan aktivera din röstbrevlåda på två sätt.

  1. Logga in på tele.bitcom.se och aktivera den under ”Min Profil”.
  2. Ring 133 och följ anvisningarna.

Ja, du kan ha upp till två telefoner / två telefonnummer kopplat till en IP-telefonidosa. Ett prisvärt alternativ som passar bra om man t.ex. har ett mindre företag som man önskar ha ett eget nummer till. 

Dosan har två separerade telefonuttag. Kontakta oss om du vill ha en extra telefon inkopplad samt ett extra nummer. Kostnad för extra nummer är 39kr/mån (inkl. moms).

ESET Virusskydd

När du beställde ESETs virusskydd från oss så fick du ett bekräftelsemail med din produktnyckel i.

Börja med att ladda ner den versionen som du tecknat på ESETs nedladdningssida.

Installera sedan den nerladdade mjukvaran på din dator. Under installationsprocessen kommer den fråga efter din produktnyckel. Kopiera över denna ifrån ditt mail för att slutföra installationen.

Att flytta din ESET-licens till en ny dator är väldigt smidigt.

Installera bara ESET-mjukvaran på din nya dator och skriv in din produktnyckel som du har sedan tidigare.

ESETS nedladdningssida.

Glöm inte att avinstallera ESET på din gamla dator så att programmet inte uppdaterar på fler datorer än vad licensen avser.

Ja, med tjänsten ESET Internet Security ingår funktionen “Föräldrakontroll”. Detta program ger dig möjlighet att “filtrera” bort sidor med olämpligt innehåll. Du väljer själv vilka kategorier du bedömer som olämpliga för dina barn. Du kan också själv enkelt lägga till en lista med webbplatser som skall blockeras eller tillåtas.

Fjärrsupport

Under pågående samtal med vår support så kan vi för er enkelhets skull använda fjärrsupport. Perfekt för när ni exempelvis vill få hjälp med att starta upp ert e-postkonto hos oss.

På vår medarbetares instruktion så klickar ni på en av ikonerna nedan för att komma igång.