HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

Kontakta oss

Hittar du inte svaret på din fråga?
Ta kontakt med oss så hjälper vi dig vidare!

Fakturering

Lättast ansöker du om E-faktura eller Autogiro via din internetbank. Alternativt kan du fylla i vår blankett och skicka in till oss. 

Klicka här för att läsa mer om e-faktura och Autogiro.

Fakturaavgiften är en administrationsavgift som täcker kostnaden för att du ska få din pappersfaktura skickad till dig.

Vi värnar om miljön och vill därför uppmuntra våra kunder att istället ta emot sin faktura via e-faktura eller autogiro. Det är dessutom kostnadsfritt.

För att få tillgång att se din faktura behöver du istället välja E-faktura som betalningsalternativ. 

Dessvärre finns inte möjlighet att automatiskt få en fakturakopia vid autogiro.

Bredband

Självklart! Slå oss på kundservice en signal så hjälper vi dig gärna att höga/sänka din hastighet.

Höja hastigheten
Önskar du höja hastigheten kan vi i regel göra det med kort vasel (dagtid på vardagar). Du får då på nästkommande faktura en tilläggsdebitering för mellanskillnaden under dessa dagar.

Sänka hastigheten
Att byta ner din hastighet kan vi kostnadsfritt göra nästkommande månadsskifte (beroende på om din debitering för nästkommande månad är skapad eller ej).

En routers räckvidd beror på flera olika saker. Bland annat spelar placeringen av routern stor roll för räckvidden. Läs gärna vår artikel med tips om hur du ger ditt trådlösa nätverk bäst förutsättningar.

Klicka här för att läsa artikeln.

Om ditt internet inte fungerar så börja med att kolla driftinformationen för att se om det är något tillfälligt problem i ditt område. Klicka här.

Om det inte är något känt avbrott så kan du använda vår felsökningsguide här ovanför, eller självklart ringa oss så hjälper vi dig!

Bredbandstelefoni

Du kan aktivera din röstbrevlåda på två sätt.

  1. Logga in på tele.bitcom.se och aktivera den under ”Min Profil”.
  2. Ring 133 och följ anvisningarna.

”Hemligt nummer” innebär att numret endast rapporteras till SOS, men inte till söksidor som Hitta.se eller Eniro.

”Dolt nummer” innebär att ditt nummer inte visas på mottagarens display.

Hos Bitcom kan man ha Hemligt eller Dolt nummer eller båda. Meddela oss bara hur du vill ha det, så ordnar vi det!

Ja, du kan ha upp till två telefoner / två telefonnummer kopplat till en IP-telefonidosa. Ett prisvärt alternativ som passar bra om man t.ex. har ett mindre företag som man önskar ha ett eget nummer till. 

Dosan har två separerade telefonuttag. Kontakta oss om du vill ha en extra telefon inkopplad samt ett extra nummer. Kostnad för extra nummer är 39kr/mån (inkl. moms).

ESET Virusskydd

När du beställde ESETs virusskydd från oss så fick du ett bekräftelsemail med din produktnyckel i.

Börja med att ladda ner den versionen som du tecknat på ESETs nedladdningssida.

Installera sedan den nerladdade mjukvaran på din dator. Under installationsprocessen kommer den fråga efter din produktnyckel. Kopiera över denna ifrån ditt mail för att slutföra installationen.

Att flytta din ESET-licens till en ny dator är väldigt smidigt.

Installera bara ESET-mjukvaran på din nya dator och skriv in din produktnyckel som du har sedan tidigare.

ESETS nedladdningssida.

Glöm inte att avinstallera ESET på din gamla dator så att programmet inte uppdaterar på fler datorer än vad licensen avser.

Ja, med tjänsten ESET Internet Security ingår funktionen “Föräldrakontroll”. Detta program ger dig möjlighet att “filtrera” bort sidor med olämpligt innehåll. Du väljer själv vilka kategorier du bedömer som olämpliga för dina barn. Du kan också själv enkelt lägga till en lista med webbplatser som skall blockeras eller tillåtas.

Fjärrsupport

Under pågående samtal med vår support så kan vi för er enkelhets skull använda fjärrsupport. Perfekt för när ni exmpelvis vill få hjälp med att starta upp ert e-postkonto hos oss. På vår medarbetares instruktion så klickar ni på ikonen nedan för att komma igång.